איך משיגים לידים באופן צפוי קבוע ויציב? – תשובה #1

השאלה בכותרת היא ללא ספק השאלה שהכי מטרידה יזמים ובעלי עסקים. אני לא מפסיק להישאל עליה שוב ושוב. 

בפוסט הקודם המחשתי את חוויית התיסכול הקשה המלווה אותה. תחושת המאמץ, הסיזיפי והלא נגמר, כל חודש לייצר לידים מחדש. תחושה של ״להעמיס ולפרוק את הריו״.

הנה הקישור לפוסט האחרון.

אבל אני כאן בשבילך, לא כדי לספר לך על הבעיות (לגביהם אני בטוח שיש לך היכרות טובה אני מניח). אני כאן כדי להציג לך תשובות. בגלל זה בשלושת הימים הבאים נדבר על התשובות לשאלה איך משיגים לידים באופן צפוי קבוע ויציב לאורך זמן?

אז איך עושים את זה?

טוב ששאלת 🙂

התשובה הראשונה שלי – תפתח יותר מויטרינה אחת לעסק שלך!

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

דמיין רגע שיש לך חנות נחמדה בפינת הרחובות, בין רחוב בן-יהודה לשדרות בן-גוריון בתל אביב. אחלה לוקיישן ללא ספק. מדובר בשני צירים הומי אדם שבאים משני הכיוונים. 

ולחנות הנחמדה הזו שלך, יש ויטרינה לרחוב בן יהודה בלבד.

מי שמגיע מכיוון הרחוב הזה יכול לראות את הויטרינה ואת הסחורה שאתה מציע, להתבונן בויטרינה ואולי להחליט להיכנס פנימה.

אבל מה עם מי שמגיע מכיוון רח׳ בן גוריון? 

אין לו דרך לראות את הויטרינה אלא אם כן הוא יפנה לרח׳ בן יהודה. 

כלומר בערך חצי מהלקוחות הפוטנציאלים יפספסו את הויטרינה ואת הסיכוי להתפתות ולהיכנס לחנותך.

לא טוב!

ברור לגמרי מה צריך לעשות כאן: לפתוח עוד ויטרינה לרח׳ ההומה הנוסף המקביל וככה להגדיל את הסיכוי שיכירו את החנות שלך! עכשיו אתה יכול ללכוד את עיניהם של האנשים שבאים משני הרחובות ולהגדיל משמעותית הסיכוי שיותר אנשים יתבוננו בויטרינה וירצו להיכנס לחנות.

הנמשל ברור לגמרי.

המון פעמים אני רואה בעלי עסקים ויזמים שיש להם:

=> משפך אחד.

=> מגנט לידים אחד.

=> ויטרינת אונליין ושער כניסה אחד לעסק.

למה??!

עולם הדיגיטל מאפשר לנו לשים את ״הויטרינה״ שלנו באין סוף צמתים! בניגוד לעולם הפיזי שחנות יכולה, לכל היותר, להיות ממוקמת במפגש של שני רחובות, בעולם הדיגיטל הצמתים הם אינסופיים. פשוט צריך לפתוח ויטרינות נוספות לרחובות נוספים.

הנה כמה דוגמאות מעשיות על איך ליישם את זה:

מנו בן הרוש

א. ליצור יותר ממגנט לידים אחד. מגנט לידים הוא שער הכניסה לרשימת התפוצה, בדרך כלל אפשר למצוא כזה בכל תחום: מדריכים, סרטונים, אי-בוקים, הדרכות ועוד. הרבה פעמים אני רואה שבעלי עסקים מסתפקים במגנט אחד ליצור תנועה לעסק. זו טעות! למה להסתפק במגנט אחד כשאפשר ליצור כמה וכמה מגנטים?

ב. לפרסם בכמה פלטפורמות במקביל. הרבה בעלי עסקים התרגלו לפרסם בפלטפורמה אחת שעובדת להם. לא מעטים מהם גם מצאו את פייסבוק כפלטפורמה טובה לפירסום שלהם. אבל יש היום המון פלטפורמות טובות, לא פחות, שניתן לפרסם בהם ולהגדיל בהן את זרם התנועה באופן משמעתי: יוטיוב, אינסטגרם, טיקטוק, בלוגים, פודקאסטים, טוויטר, לינקדאין. כל פלטפורמה כזו היא עוד ״ציר הומה אדם״ שאפשר לנצל בעידן הדיגיטל ולשים עוד ויטרינות.

ג. לגווון בסוג המדיה. אני רואה, לא פעם, בעלי עסקים שרגילים לפרסם את התוכן שלהם בסוג מדיה אחד. יש מי שחזק בכתיבה ומעדיף לפרסם במיילים או פוסטים. יש מי שחזק בודיאו והוא מצלם סרטונים ללא הרף. ויש מי שיודע לצלם תמונות ולהעביר את המסר באופן ויזואלי-סטטי. מטבע הדברים, כל אדם נוטה להתבטא במדיום החזק שלו. אבל למה להסתפק במדיום אחד? אפשר בקלות ל״ארוז״ את אותו התוכן בפורמטים שונים ולהגיע לקהלים שרגילים לצרוך אותו באופן המועדף עליהם.

ועכשיו תרגיל מחשבתי קטן:

מה לדעתכם תהיה ההשפעה על כמות הלידים הנכנסים אליכם לעסק אם תעשו גם וגם וגם? תיצרו יותר מגנטי לידים, תפרסמו אותם ביותר מפלטפורמה אחת ותיצרו את התוכן ביותר מסוג מדיה אחד?

תוכלו להגדיל את כמות הלידים לפחות בחזקת 3! ואם נעלה את כמות המגנטים, המשפכים, הפלטפורמות, סוגי המדיה נוכל לייצר חזקה בחזקת חזקה!

ליד בחזקת ליד בחזקת ליד

כמות גדולה כזו של לידים יכולה להוביל אתכם להתמודד עם בעיה חדשה בעסק: 

עודף לידים!

חוסר יכולת להתמודד ו״לאכול״ את כל כמות הלידים שתגיע אליך. זו בעיה ללא ספק, אבל היא בעיה טובה ואחרת מאשר הבעיה שאותה רצית לפתור כשהתחלת את המייל הזה. בעיית חוסר הלידים 🙂

גורצ׳ו מרקס, קומיקאי יהודי-אמריקאי, ההוא מה״אחים מרקס״ אמר פעם:

״הייתי עני, הייתי עשיר. להיות עשיר טוב יותר״

דהיינו: תמיד יהיו בעיות בביזנס. 

אבל עדיף להתמודד עם בעיות של עשירים..

 

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»
למה אני שונא את בלייק פריידי?

למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנולאטראף משוגע

קרא עוד»