מוצר חדש – חלק ב’

בפוסט האחרון דברתי על חלק א׳ בנושא איך לצאת עם מוצר מידע חדש לשוק במינימום זמן.

אם לא ראית את המייל ההוא הנה הוא כאן 

היום אציג לך את השלבים לפי המתווה ההנדסי ויישמתי בהצלחה בעשרות עסקים:

הרי הוא לפניכם:

שלב 1 – הגדרת נושא הקורס/ מוצר המידע:

ההגדרה צריכה להיות ממוקדת לא כללית ואמורפית. למשל לא “שיווק דיגיטלי״ וחס וחלילה לא ״מבוא לשיווק״! שאלוהים ישמור משמות משמימים שכובד האקדמיה מאיים להפיל עליהם תרדמה. במקום זה כן תחום ממוקד. למשל כמו ״פאנל המרה שהופך לידים קרים ללקוחות משלמים תוך 48 שעות״ (מעניין מאיפה השם הזה דווקא צץ לי..).

שלב 2 – סימון נקודת המוצא של משתתף בקורס וסימון נקודת הסיום שלו בסופה:

כל קורס אמור להובילת את הלומד מנקודה A לנקודה B. מנקודת המוצא לנקודת הסיום. נמשיך ברשותכם את הדוגמה על קורס השיווק שהצגתי קודם. 

הלומד יתחיל מנקודה בה הוא משתמש בשיטות לא ממוקדות, אקראיות ולא שיטתיות. ושהוא לא מצליח להמיר לידים קרים ללקוחות משלמים..

בנקודת הסיום תהיה לו אסטרטגיה ותוכנית עבודה מסודרת להמרת לידים קרים ללקוחות משלמים באמצעות אסטרטגיית ״מוצרי פרונט״ שהוא יוכל ליישם אותה אצלו בעסק!

שלב 3 – סימון שלוש אבני דרך באמצע:

כל אבן דרך היא שלב שמקדם את הלומד לקראת השלב הבא, המתקדם יותר, ומוביל אותו בביטחה לנקודת הסיום. 

אם התחלנו בדוגמה לא נמשיך?

אבן דרך 1 – הלומד ידע מה זה מוצרי פרונט ואיך משתמשים בהם בשיווק דיגיטלי.

אבן דרך 2 – הלומד ידע איך לבנות מוצר פרונט מתאים עבורו.

אבן דרך 3 – הלומד ידע איך לבנות פאנל פשוט למוצר פרונט שכולל מודעת פרסום ממומן -> דף מכירה .

שלב 4 – כתיבת ראשי פרקים:

כל אבן דרך צריכה לכלול שני ראשי פרקים וכל ראש פרק עד שני תתי סעיפים. זה בעצם סילבוס הקורס. כתיבת ראשי הפרקים הזו אמורה להכיל מבנה של קורס טיפוסי בן שישה מודולים וכל מודול מתחלק ל2 או ל4 פרקים. כל מודול כזה יכול להילמד בשבוע.

ועכשיו הקורס מוכן לניסוי.

שלב 5 – מריצים פרסום לא המוני מידי ויוצרים קבוצת פיילוט לשלב הבא:

זהו השלב שבו נרצה לבדוק האם התוכן מתאים, האם הקהל מגיב לפרסום ולהבטחות שבו. בשלב הזה גם ננסה את שיטת ההשפעה והשכנוע על תהליך המכירה (פרונטלי או אונלייני). המטרה לייצר קבוצה ראשונה שעליה ננסה את הקורס.

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

שלב 6 – הרצת הקורס במפגשי אונליין בזום:

לא להתפתות וללכת להקליט את מוצר המידע הזה מיד. קודם כל להריץ ולבדוק אותו בלייב על תלמידים אמיתיים. כאלה שיוכלו לתת משוב רציף על התכנים, על שיטת העברת החומר, על העזרים והתוספות הנדרשים על מנת להגדיל את הסיכוי להגיע לתוצאות.

שלב 7 – סיום הקורס הפקת לקחים:

בשלב הזה נבדוק מה הם מרכיבי התוכן בקורס שקשים ודורשים הסבר פשוט. מה הם מרכיבי התוכן המיותרים וכדאי להוריד. מה מרכיבי התוכן שחסרים והוספתם יכולה להועיל ללומדים ולהקל עליהם את התהליך. ואת הלקחים מטמיעים בתוכנית הלימוד החדשה.

שלב 8 – הרצת תוכנית לייב נוספת ובדיקת התוכן המחודש:

נצא לדרך פעם נוספת בלייב (קורס זום) מול קבוצת לומדים חדשה. ונבדוק איתה האם השינויים שהוכנסו שיפרו את קלות הלמידה, מהירות ההטעמה, חווית הצלחה וההתקדמות של הלומדים. אם קיבלנו רמה גבוהה יותר של קורס והטעמה טובה יותר, זה הזמן לנעול את שלב הניסוי ולעבור לשלב האריזה והסגירה.

שלב 9 – אריזת המוצר והפקתו כמוצר מידע:

אני ממליץ בשלב הזה, לקחת את הקורס האחרון שהצליח, למדל את החלקים שלו היטב ולהכין באמצעותם תוכן לקורס מוקלט. לשכור אולפן מקצועי שיודע את העבודה ולהפיק את כל התוכן באופן דיגיטלי ומקצועי. לארוז את הקורס בתוך אתר קורס עם חומרים נלווים ובונוסים.

שלב 10 – העלאה לאוויר אל קמפיין למוצר המידע:

זה יכול להיות קמפיין ישיר באונליין או קמפיין שמוביל לוובינר. ובוובינר מתבצעת המכירה של הקורס. 

האסטרטגיה הזו מתחלקת לכמה חלקים:

שלב 1 => הגדרת הנושא  –> הוא שלב ״הדגירה״. הוא יכול לקחת ימים, שבועות ואפילו חודשים.

שלבים 2-4 => הם שלבי התכנון. הם אמורים לקחת בין חצי שעה ל50 דקות. אני מניח שיוצר התוכן מכיר את התחום שלו ומלמד משהו מתוך עולמו ולא חוקר שיטה חדשה או טכניקה לא מוכרת.

שלבים 6-8 => שלב הניסוי והאופטימיזציה של המוצר. הם יכולים להתפרש על פני כחודשיים-שלושה.

שלבים 9 -10 => הם שלבי הסגירה והפקת המוצר. בסביבות חודש.

תהליך כזה מדורג, שיטתי ובמבוקר מבטיח לצאת מהר עם מוצר ראשוני. אך ליצור את התשתיות כדי להפוך אותו למוצר מצויין שהלקוחות מתים עליו וממליצים עליו כל הזמן.

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»
למה אני שונא את בלייק פריידי?

למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנולאטראף משוגע

קרא עוד»