אז איך בכל זאת אפשר לשווק?

בפוסט הקודם דברתי איתך, על הבעיה הקשה של בעלי עסקים ויזמים: התחרות על תשומת ליבו של הלקוח. אם לא ראית את הפוסט קפוץ לכאן

אז היום באנו ללמוד!

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

למעשה הבעיה כפולה ויש לה שני צדדים:

מצד הלקוח – הכל נראה אותו דבר! כל הפרסומות, בכל מדיה, נראות ונשמעות אותו דבר. כולם מבטיחים את ״הסודות״, ״השיטות״ ו״המפתחות״. זה נראה לפעמים שכולם גם משתמשים באותם הדימויים ואפילו תמונות וצבעים דומים. זה מוביל את הלקוח לאבד עניין מהר ולדפדף הלאה. וכידוע, הלקוח נותן לך כיום שניות בודדות כדי לנסות להרשים אותו. 

מצד בעל העסק – כולם מעתיקים ממך! קלות ההעתקה, הבלתי נסבלת, בעידן האונליין גורמת לכך שאם יצא לך לפרסם משהו מקורי משלך, או לצאת עם שירות מוצר וקמפיין למשהו חדש וזה מצליח – אז לא יקח יותר מכמה שעות עד שמישהו באיזשהו מקום יקח, ישכפל, יעתיק את זה וישים על זה את השם שלו. אתה תראה את זה ותתפוצץ, אבל אין הרבה מה לעשות…

במו עיני ראיתי איך אנשים מעתיקים בלי בושה: מיילים, דפי מכירה, מוצרים, תוכניות ליווי. מה לא?

אז חזרנו לשאלה מאתמול:

איך מייצרים בעת הזו שיווק ופרסום מסובב ראשים ומרתק את הקשב של הלקוחות שלנו, חסיני ההעתקות!

שאלה קשה אך התשובה פשוטה:

ספר את הסיפור שלך 

תכניס טוב טוב לראש את המשפט הבא: אפשר להעתיק מילים, משפטים, תמונות, אפשר אפילו להעתיק תוכן. אבל אי אפשר להעתיק סיפור אישי

אי אפשר להעתיק את הביוגרפיה שלך, את הניסיון הייחודי שלך, את הרגשות שלך ואת מכלול המחשבות וההתייחסויות שלך. אתה אקזמפלר-ייחודי וככל שתהיה יותר מוכוון לספר את הסיפור שלך באותנטיות בלתי-אמצעית, ככה תייצר שיווק ופרסום ייחודי, בלתי ניתן להעתקה.

אחת המגמות המעניינות בעולם הרשתות החברתיות היא התפתחות הסטוריז באינסטגרם. אינסטגרם היא רשת חברתית שקיימת כבר למעלה מעשר שנים! לא מזמן גיליתי שאת התמונה הראשונה שלי באינסטגרם פרסמתי בפברואר 2012. למרות שהרשת היתה כאן במשך שנים, עד שהיא לא יצאה עם ה”סטוריז” המפורסם שלה – היא לא ממש תפסה. 

ומה תפס כל כך בפיצ׳ר הזה? 

שהוא מאפשר סיפור אותנטי אישי בתמונות מהחיים של האנשים. אנשים נמשכים לישיר, לטבעי, לסיפור האישי של האדם שמאחורי המצלמה.

אגב רק לאחרונה תפסתי שדי פספסתי את המומנטום ההתחלתי של הטרנד הזה.. פאדיחה בשבילי להודות בזה לאור העובדה שאני בליווי עסקי בעולם האונליין כבר יותר מעשור. אבל הנה אני מיישם את העיקרון שתיכף אלמד אותך.

בוא נחזור לעניין שלשמו התכנסנו כאן: איך מייצרים שיווק אותנטי שלא ניתן להעתקה?

הנה ארבעת היסודות שהכנתי לך כאן:

יסוד ראשון – ספר את ההיסטוריה והביוגרפיה שלך

אולי אתה חושב: “את מי זה מעניין איפה גרתי בילדותי, ומתי שלחו אותי למנהלת בית הספר כי משכתי לענת בצמות?”. ענת היתה ילדה בת שמונה שישבה לפני בבית הספר היסודי, הייתי ילד קטן ראבק אל תקפצו עלי עם ה- me too!

תתפלא, אבל הסיפורים הללו מעניינים אנשים מאוד. אנשים קונים מאנשים וככל שהם רואים שהאנשים האלה שהם קונים מהם, הם בשר ודם, יש להם היסטוריה״ רגילה״, הם מעדו פה ושם (לא יפה למשוך לבנות בצמות!!) – הם מתחברים אליהם. ואז פתאום השיווק שלך הוא לא של עוד מוצר כמו כולם. פתאום השיווק שלך הוא סיפור. וסיפורים מעניינים.

יסוד שני – ספר על  מסע הלקוח שלך 

איך הגעת לרעיון שלך לגבי העסק או המוצר? יזמים רבים עברו את אותו מסלול שהלקוח שלהם עבר. הם נתקלו בבעיה כלשהי. הבעיה הזו היתה קשה והכבידה עליהם מאוד. והם התחילו לחפש פתרונות שונים עד שמצאו את הפתרון בדמות המוצר שאותו פיתחו.

את מסע הלקוח שלך אי אפשר להעתיק! הוא ייחודי לך. הוא כולל את המקומות, הנסיבות וה״עלילה״ שמניעה אותו, הוא יכול לתת ללקוח שלך נקודות להזדהות איתך וגם לראות את הייחוד שלך. ואז קורה הקסם של פתיחת הלב 🙂 והופ –  אנשים מתחברים לאנשים.

יסוד שלישי – ציר ה-why שלך: ה- Reason why שלך

לסיימון סינק יש הרצאה נפלאה ב- TED: ״תתחיל מהלמה שלך״. ממליץ בחום לצפות בהרצאה זו 

הנה, שמתי לך קישור להרצאה כאן

יסוד רביעי- אינטראקציה בגובה העיניים של הלקוח

אנשים קונים מאנשים, איננו עיקרון סטטי. הוא עיקרון דינמי. זה אומר שחייבת להיות כל הזמן אינטראקציה שלך עם הלקוחות שלך. והאינטראקציה הזו צריכה להיות אינטראקציה בגובה העיניים.

מה זה אומר? זה אומר לדבר בשפה שלהם, לדבר על הצרכים, הפחדים, המאוויים והתשוקות שלהם. 

זה אומר להודות בפאדיחות.. (זוכר שכתבתי למעלה שלמרות שאני נחשב מומחה לשיווק אונליין, פספסתי את הטרנד של האינסטגרם? בבקשה! הנה פאדיחה שלי .. יהיו עוד אני מבטיח). 

זה אומר להכיר את הלקוח שלך פנים אל פנים: בפגישות בשיחות טלפון, במפגשים דיגיטליים לייב, בהתכתבויות.

וכדי להראות לך שאומנם אני עושה פאדיחות אבל אני גם walk the talk של מה שאני אומר, שזה אומר לתקשר איתך…

אז תגידו לי…

 מהו הדבר האחד שלקחת ליישם בעסק שלך *היום* כדי להפוך את השיווק שלך לשיווק אותנטי חסין העתקות?

עוד יכול לעניין אתכם:

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»
למה אני שונא את בלייק פריידי?

למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנולאטראף משוגע

קרא עוד»