אני מלמד את אותך כאן את מה שאני לא יודע בעצמי – חלק ב

אם עוד לא קראתם את החלק הראשון, הכנסו לכאן 

היום בואו ניגש ישר לעניין.

איך כובשים פלטפורמת סושיאל מדיה חדשה במינימום זמן ובמקסימום אפקטיביות. וספציפית איך אני מתכוון לכבוש את הטיקטוק.

יאללה להפשיל שרוולים הולכים לעבוד:

קודם כל, בוא נאפס שעונים! הנה תמונת הפרופיל שלי מהטיקטוק הבוקר:

כמו שניתן לראות אני מתחיל לגמרי מאפס! (אני עדיין לא מבין מי הם שלושת העוקבים שנרשמו לעקוב אחרי כשהם לא רואים שום דבר}

מתחילים מאפס

צעד 1 – לזהות את ההזדמנות.

זיהיתי. כתבתי בניוזלטר אתמול ובעוד הזדמנויות. בטיקטוק היום יש הרבה ילדים וצעירים. הרשת החברתית עם כמות הורדות מטורפות כל יום והרשת מפנקת בחשיפות חינמיות נדיבות ביותר (סרטונים של אנשים אנונימיים לגמרי זוכים לחשיפה של עשרות אלפי צפיות!) אלו בדיוק הסימנים לרשת חברתית עולה. 

צעד 2 – להבין את חוקי הפלטפורמה.

כל רשת חברתית מנסחת חוקים משלה והיא מבנה את התקשות שלה בהתאם. קראתי וחקרתי קצת וגיליתי כמה חוקים:

  • טיקטוק מבססת על עיקר התקשרות על סרטוני וידאו קצרים. היא שמה גם דגש על מוזיקה.
  • טיקטוק מבססת את ההייפ, הפאן והתנועה ברשת על ״טרנדים״ שזה אומר היא מחפשת מה המכנה המשותף שאנשים רוצים לשתף ולתת לזה קידום וחשיפה מקסימלית.
  • טיקטוק לא נותנת מקום לפרסומים בתחילת הדרך היא רוצה שיוצרי תוכן יעלו תכנים מעניינים שמושכים אנשים ולא פרסומות. הסיסמה שלהם ״עשו טיקטוק לא פרסומות״.
  • יש לטיקטוק מנגנון לפרסום ממומן שאמור, בשלב מתקדם יותר, להוות פלטפורמת פרסום שתתחרה בפייסבוק. זה המודל העסקי שלהם.
  • טיקטוק רואה את התחרות הישירה שלה מול אינסטגרם. נראה כאילו את פייסבוק היא כבר לא סופרת. וגם אינסטגרם רואה את עצמה ככה. לכן ה״רילס״ של אינסטגרם פותח כמענה מתחרה לטיקטוק ובמקביל יש שמועות שטיקטוק תצא עם פיצ׳ר ״סטוריז״ משלה. בינתיים האסטרטגיה שהיזמים המוכשרים והחרוצים נוקטים בה – זה להרים תנועה אורגנית בטיקטוק ולהפנות אותם לאינסטגרם. שם יש אפשרויות טובות יותר למכור להם.

צעד 3 – להבין את השפה.

השפה של טיקטוק היא שפת הסרטונים. סרטונים קצרים. בקיטועים מינימליים של 15 שניות. מה שהולך חזק שם זה תבניות חוזרות של סרטונים שיוצרים מעין שפה ייחודית של יוצרים, שמושכת קהל נישתי. אפשר ללמוד ממעקב אחרי כמה חשבונות ראשונים איך זה עובד.

צעד 4 – ניסוח גבולות הגזרה, היעדים וחוקי השימוש שלי.

אני לא הולך להשתמש בטיקטוק לצרכים האישיים שלי. יש לי את דף הפיייסבוק שלי, הבלוג האישי שלי שם אני משתף מפעם לפעם בחיים האישיים. כל שאר הפלטפורמות שאני משתמש בהן מיועדות להיות מקצועיות ומכוונות פרסום. העניין הוא שאי אפשר להעלות רק תכנים מקצועיים כי זה לא מתאים לחוקי השפה ולפלטפורמה. לכן צריך להוסיף תוכן אישי כדי שאנשים יכירו, ויתיידדו עם הדמות שלי. החלטתי על תמהיל של 20-80. 20% תוכן אישי, זורם וקליל. 80% תוכן יותר מקצועי.

כמו כן החלטתי לא להתמכר לאפליקציה. סימנתי לעצמי מועדים וזמנים שאני הולך לעבוד עליה, לא מתכוון להישאב ולבזבז את הזמן שלי שם. אני מתייחס לטיקטוק ככלי בתוך מערך הכלים המקצועיים שלי. וביום ובשעה שהם יפסיקו לעזור לי בכך, אחתוך, אנטוש ואעבור הלאה. 

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

צעד 5 – לחשוב וליישם R.O.I – להשקיע וללמוד ממי שכבר עשה אתה זה.

אני יכול לשרוף הרבה זמן בניסוי וטעיה. להבין פלטפורמה ושפה חדשה לוקח המון זמן. אני חושב שאת פייסבוק למדתי במשך יותר משנה. אינסטגרם התחלתי לקדם לפני שלושה חודשים בערך ואני עדיין בלמידה, חבל לי הזמן. השקעת זמן שלי היום עולה לי הרבה כסף. אין צורך לעבור את הניסוי והטעיה העצמית. יש מי שכבר עשה את זה ומראה תוצאות טובות. שווה לי לקנות את קיצורי הדרך האלה ולהגיע למטרה שלי יותר מהר במינימום זמן. זו בדיוק הסיבה שהלכתי לסדנה, והשקעתי כמה שעות בללמוד את חוקי הפלטפורמה, השפה ואופי התוכן שצריך ליצור.

צעד 6 – סינרגטיות עם ערוצי המדיה האחרים שלי.

הגולשים היום לא באים למדיה אחת. הם מחפשים את הגיוון, הזוויות השונות ותוכן ייחודי בכל מקום. המשחק של המדיה החברתית היום הוא רב ממדי. ברור לי שערוץ הטיקטוק צריך להשתלב בערוצים האחרים. וככה אני מתכנן אותו כבר מהיום. הטיקטוק אמור בשלב הזה לייצר לי תנועה, חשיפה ראשונה לקהל חדש ומתחדש. הקהל הזה יגיע בשלב הראשון לאינסטגרם, שם הוא ייחשף לפעילויות המתקדמות יותר שלי, קבוצת הווצאפ החינמית, המשדרים וקהילת מנויי הניוזלטר.

משם נתקדם 🙂

צעד 7 – להתחיל מיידית.

אין צורך להתכונן יותר מידי. שחיה לומדים בשחיה. פעולה ברשת חברתית חדשה עושים על ידי כך שפשוט עושים. מתפדחים, עושים בושות, לומדים מתקנים ומשתפרים.

אנחנו בעסקי שיפור תמיד, לא בעסקי שלמות:

הנה היעדים הקרובים שלי:

  1. ליישם את מה למדתי על השפה ולהעלות סרטון ראשון עד סופ”ש הזה – הוא יהיה על הפנים! זוועת עולם. עוד חודש אני ארצה לגנוז אותו לעולמים. אבל הוא יהיה הצעד הראשון!
  2. להגיע ליעד של 1000 עוקבים ראשונים תוך חודש בתהליך סיסטמתי תוך מינוף זמן שלי על ידי עבודה עם מי שכבר עשה את זה.

זו התוכנית שלי. אתם מוזמנים להעתיק ולהדביק וליישם אצלכם באותו אופן. בטוח שחלקכם ישיג אותי, בטוח שחלקכם יגיע ליעדים האלו מהר יותר ממני. אם כן תשלחו לי הוכחות של לפני ואחרי אשמח מאוד בכך!

והנה בונוס קטן:

אני מחפש ערוצי טיקטוק ופרופילים שניתן ללמוד מהם. מצאתי שני ערוצים מגניבים כי הם לא שגרתיים ומראים את הפוטנציאל האדיר ברשת הזאת.

הערוץ הראשון הוא של עמליה רם. 

עמליה היא יועצת משכנתאות. הכרתי אותה השבוע בסדנה. והאמת שכשגלשתי קודם בטיקטוק היא צצה לי. העיסוק שלה נראה הכי לא קשור למה שקורה בטיקטוק והיא צברה שם תוך תקופה קצרה 11,0000 עוקבים! כבר ליוויתי כמה יועצי משכנתאות בחיי, אבל כזה דבר לא ראיתי.

הערוץ השני הוא של מורה לתנ״ך!! בשם שרות בנימין שיש לו דף בשם תנ״ך בקטנה.

הוא מעביר סרטונים תוכן חמודים על תנ״ך ויש לו 45,000 עוקבים! מטורף לגמרי. אני נגנב מזה במיוחד כי בעברי הייתי מורה לתנ״ך, לפני יותר מעשרים שנה. אני אוהב ללמוד תנ״ך עד היום, בחיים לא חשבתי שאפשר להגיע לחשיפות מטורפות כאלה במקצוע ותחום שנחשבים משמימים ומיושנים. יש לו שם סרטונים עם 80,000 צפיות! קולטים מה זה?

פגשתי מורים מאוד טובים לתנ״ך בחיי, הם לכל היותר מילאו אולמות של כמה מאות אנשים. לא פגשתי עד היום אף מורה לתנ״ך עם כמות עצומה של צפיות בסרטונים.

הבאתי בכוונה את הדוגמאות המשונות האלו, כי ניתן דרכן להבין מה הפוטנציאל האמיתי של הרשת הזו.

מנו בן הרוש – ייעוץ ואימון עסקי לעסקים

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»
למה אני שונא את בלייק פריידי?

למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנולאטראף משוגע

קרא עוד»