אני מלמד את אותך כאן את מה שאני לא יודע בעצמי – חלק א

אני רוצה ללמד אותך את מה שאני לא יודע!

זה משפט שישמע מוזר. אם אני לא יודע משהו – איך אני יכול ללמד אותו? ואם אני בכל זאת מלמד אז אולי אני כן יודע עליו משהו? 

וגם בטח עולה בראשך השאלה: מהו הדבר הזה?

אז לא צריך להסתקרן יותר! הנה צילום מסך לייב שאני רוצה שתראה הבוקר:

זהו חשבון הטיקטוק שלי. וכמו שאתה רואה – אין בו כלום!!!

  • הפרופיל שלי לא מלא. אין תמונה אין ביו אין כלום.
  • אני במעקב אחרי 11 חשבונות (באמת לא זוכר אחרי מי נרשמתי)
  • 2 אנשים עוקבים אחרי וזאת למרות שהפרופיל הזה יותר צחיח ממדבר סהרה! – מי אתם?!
  • פתחתי אותו לפני חודשיים בערך ומאז נכנסתי פה ושם לגלול ב״פוריו״ (זה המונח המקביל לwall של פייסבוק.. אוי איזה גריאטרי כפוף על מקל סבא אני מרגיש כשאני מזכיר את פייסבוק…).
  • לא העלתי שם אף סרטון.

בקיצור, מדבר שממה!

אז מה אני בדיוק רוצה להראות לך?

מה יש לך הבוקר ללמוד ממני?

לאחרונה העברתי את ההדרכה הראשונה על ביזנס סקילס קריטיים להישרדות עסקית 2022. מיפיתי שבעה ביזנס סקילס כאלה.

 ציינתי שאחת היכולות הקריטיות שאנחנו כיזמים צריכים לפתח בשנים הקרובות היא:

״היכולת לכבוש ערוצי סושיאל מדיה במהירות״

ניתחתי והסברתי בהדרכה מהי האבולוציה של רשתות חברתיות. הרשתות מהוות כיום את גורם הפירסום הכי חשוב עבורנו כיזמים ובעלי העסקים. עוד הסברתי איך אפשר לנצל את חוק האבולוציה של קלגסי האינטרנט הללו לטובתנו.

כמו כן זיהיתי בבירור שטיקטוק הולכת להיות הפלטפורמה שתככב בסושיאל מדיה. היא כנראה תירש את מקומם של פייסבוק ואינסטגרם בשנים הקרובות. אז מי שרוצה לבנות ערוץ פרסום חזק, לנצל את המחירים הזולים מאוד שיש שם כרגע ולבנות נכס מדיה פרסומי שכבר היום יודע להניב לקוחות ועסקים – חייב להיות שם. וחייב להתחיל היום!

המשכתי ודיברתי על עוד דברים חשובים בהדרכה ההיא. ואז, כששאלתי בסוף ההדרכה ביום ראשון בערב: ״מה לקחתם ליישם ממנה?״

חצי מהאנשים אמרו לי:

״להיכנס לטיק טוק״

״הורדתי את האפליקציה״

יש כמה חבר’ה ששלחו לי אפילו תמונות מסך של האפליקציה המותקנת אצלם.

וואו

זה היה מהיר..

לאור תמונות הפרופיל שלי, ברור שאני ממש לא הכתובת המתאימה ללמד מה בדיוק עושים שם.

למען האמת, אני חייב להגיד שזה לא שאני לא רק לא יודע כלום כלום על טיקוק… למעשה יש לי ערימה של התנגדויות מובנות ללמה לא לגעת בזה בכלל:

הרי קולקציית החסמים שלי לפניכם:

=> טיקטוק זה רק לבנות צעירות ומתלהבות שרוצות לרקוד, לנופף בשמלות ולהצטלם עם מלא מייקאפ על הפנים – זה לא בשבילי!

=> הקהל שלי רציני, מכובד, בגיל יותר מבוגר, אין לי סיכוי למצוא שם לקוחות ולעשות עסקים! – רד מזה!

=> ללמוד את הפלטפורמה החדשה הזו ידרוש ממני לבזבז המון זמן, ואני אמצא את עצמי ממש כמו שקרה לי בפייסבוק ובאינסטגרם, מבזבז המון זמן ובסוף נשאב ומתמכר. למה אני צריך להתחיל עם זה בכלל?

=> אני לא יודע לרקוד. אז איזה סרטוני תוכן אני בכלל יכול להעלות שם? – נו, מה אתה עוד חושב על זה בכלל?!

=> ובכלל אני שונא להצטלם לסרטונים. מעדיף לשבת מאחורי המקלדת ולכתוב לכם מייל כמו פעם, מה לעזאזל אני אעשה שם?!

המסקנה המתבקשת היא להגיד לעצמי ״מנו, עזוב אותי באמש׳ך!, תמשיך לפעול ברשתות שאתה כבר פעיל בהם ואל תתעסק עם הדבר הזה״

(שזה מצחיק להגיד לעצמי לעזוב אותי באמא׳שך – כי זו בעצם האמא שלי..)

אז לא!

החלטתי לצאת לדרך! ומה שאני רוצה ללמד אותך היום, זה שכל ההתנגדויות האלה נכונות. אבל השכלתי בחודשים האחרונים להחליט כמה החלטות מושכלות, שהובילו אותי לקבל את ההחלטה לצאת לדרך בטיקטוק.

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

תובנה #1 

למדתי שכל רשת חברתית התחילה בהתחלה כטרנד שתפס ילדים, נוער וצעירים בתחילת הדרך. הם כבשו את פייסבוק בהתחלה. הם השתלטו הרבה לפנינו על האינסטגרם והם עכשיו גודשים בהתלהבות את הטיקטוק. העובדה שהם התחילו שם והתלהבו ממנה, היא הסימן המובהק לכך שהרשת הזאת בעמדת זינוק מעולה. כי זוהי האבולוציה של רשתות חברתיות: הילדים מגיעים לשם קודם!

תובנה #2

לרשת החברתית הזאת יש שפה משלה. לשפה הזו יש חוקי דקדוק, תחביר, אוצר מילים ומילון. השפה הזו מושתת על וידאו. כל התקשורת וההתפתחות הטכנולוגית בעשורים האחרונים דוחפת אותנו לתקשר בוידאו. זו בדיוק הסיבה שכל דגם של טלפונים ניידים שיוצא – מציג לנו אפשרויות הסרטה ושידורי לייב יותר ויותר משוכללים. טיקטוק פשוט רוכבת על הטרנד הזה והופכת אותו קומוניקטיבי, נגיש והמוני, ממש כמו שרשת חברתית צריכה לעשות. מי שלא ילמד לתקשר באמצעים האלו יהיה אנלפבת עוד שלוש שנים.

תובנה #3

טיקטוק עברה את שלב הטרנדיות שמשכה רק ילדים רוקדים ויש שם כבר קהלים בוגרים יותר. קהלים בשלים יותר שאפשר לתרגם אותם כבר עכשיו לפעילויות עסקיות שמניבות עסקאות, לקוחות ומכירות. צריך לדעת איך לעשות את זה. אבל זה קיים. כבר ראיתי ופגשתי במו עיני יזמים ובעלי עסקים, שכבר היום מבססים על פעילות אורגנית חינמית את הפירסום שלהם על טיקטוק ובונים שיווק עסקי מפואר, כמעט ללא עלות כספית!

תובנה #4

משהו שנפל לי האסימון לגביו ממש לאחרונה: הטיקטוק היא רשת סינית והיא המתחרה הראשונה המשמעותית לרשתות הקיימות הכי חזקות: פייסבוק ואינסטגרם, שנשלטות על ידי מארק צוקרברג. כל מי שמפרסם בשנים האחרונות בפייסבוק יודע כמה היא דורסנית, מתעמרת במפרסמים הקטנים. סוגרת חשבונות בסיטונאות, עוצרת פרסומים ובאופן כללי משרתת איזו תרבות שיח פרוגרסיבית-ליברלית שלא עושה כל כך טוב לחופש הביטוי.

כבר הרבה שנים שכל מי שפעיל בפייסבוק, כמוני, מרגיש לכוד. אין אלטרנטיבה ראויה לעבור אליה ואי אפשר כל כך בלעדיה. כמעט כל העולם העסקי המערבי של יזמי אינטרנט לכוד במלכוד 22 הזה!

אם טיקטוק לא תירכש על ידי האמריקאים בסופו של דבר (מה שכנראה לא בא בחשבון בשלב הזה כי לסינים יש שיקולים גיאו-אסטרטגיים בשליטה על טיקטוק), אז סוף סוף יהיה מישהו שישבור את המונופול של פייסבוק. זה יתן לנו כצרכנים אלטרנטיבה וירסן את הדיקטטורה של צוקרברג.

החלטתי לצאת לדרך!

את חשבון הטיקטוק שלי פתחתי אמנם לפני חודשיים בערך, אבל לאחרונה הלכתי לסדנה של אושיית טיקטוק עולה, בשם ליבנת אורינובסקי. 

היא רק בת 21!, יש לה 30 אלף עוקבים בטיקטוק ועוד 23 אלף עוקבים באינסטגרם. ובדף שלה אפשר למצוא סרטונים עם עשרות אלפי צפיות! בחורה צעירה שפיצחה את הקוד ומלמדת איך לעשות את זה.

ומה שאני מלמד אותך זה שיצאתי לדרך.

יצאתי לדרך. ישבתי אתמול בסדנה עם יזמים ובעלי עסקים, כמוני, שלא מכירים את טיקטוק. כמו תלמיד טוב בכיתה. למדתי מבחורה צעירה שבסך הכל פעילה בטיקטוק שנתיים את יסודות השפה.

אבל לא סתם יצאתי לדרך. 

יש לי תכנון אסטרטגי איך לכבוש את הטיקטוק ואיך לבנות תוכנית תקיפה וכיבוש שיטתית לכל פלטפורמת סושיאל חברתית שתצוץ עוד כמה שנים. כי זה מה שיקרה גם לטיקטוק הצעירה והטרנדית- מהר מאוד היא תזדקן ותתבגר.

רוצה שאחשוף את התוכנית האסטרטגית שלי בפניך?

תקרא את הפוסט הבא שלי

 

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»
למה אני שונא את בלייק פריידי?

למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנולאטראף משוגע

קרא עוד»