למה אני שונא את בלייק פריידי?

אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! למה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנו
לאטראף משוגע של קדחת קניות בתקופה הזו של השנה

למה אני שונא את בלייק פריידי?
 
אני מתעב את הבלאק פריידיי הזה! ולמה בעלי עסקים צריכים לשנוא את היום הזה לפחות כמוני?
 
בשנים האחרונות העולם המערבי וגם אנחנו בישראל נכנסנו לאטראף משוגע של קדחת קניות בתקופה הזו של השנה זה התחיל מסיילים של חג המולד ותחילת השנה האזרחית/
 
אוקיי, זה הכרנו כבר בעבר בימי נעורינו.
 
אבל בעשור האחרון נוספו לנו חגים ומועדים לצרכנות וקניות באינפלציה מטורפת. הנה רשימת החגים הבאה עלינו לטובה בקרוב:
 
בלאק פראיידי שהפציע לחיי לפני כמה שנים, סייבר מאנדיי תאומו הדיגיטלי שגם הוא מרכז לנו מבצעים יום הרווקים הסיני! (אגב, הפיתרון עבורם שפחות יהיו באינטרנט ויותר יחפשו רווקות סיניות)
והנה צצה לה הגירסה היהודית הכשרה והמהולה כדת שופינג אי.אל שחלה בר״ח חשוון כיאה לחג עברי מסורתי.
 

בקיצור טירוף קניות לא נגמר מסוכות עד חנוכה, בדרך כלל כשהילדים שלי מתחילים להגג ולפנטז על בלאק פראיידי אני אומר להם שבלאק פראדיי היה אנטישמי ולכן אנחנו לא חוגגים אותו.

המבט המכמיר מעיניהם מאותת לי על ניחוח נפטלין שמפלח את מערות האף שעולה מן הדאחקה הזו רק שיהיה ברור אני לא בא לתפוס את פוזיציית הנביא בולס השיקמים שמטיף נגד הליכה בדרכי הגויים ימ״ש וגו׳
 
לא, זה לא הקטע שלי, לא הפעם בכל אופן ואני גם לא אספר שמעולם לא קניתי כלום בימים המקודשים האלו והקלדתי את מספרי האשראי שלי בעמודי סליקה פשוקי שדות רחבים לקלוט את רצף המספרים שמענג את מקבלם.
 
זה לא מקור השנאה והתיעוב שפיתחתי כלפי היום הזה.
 
מקור השנאה שלי נעוץ במקום אחר.
 
 
 
בלאק פראדיי ודומיו הורס את המנטליות העסקית הבריאה של בעלי עסקים!
זה אולי מכניס להם לטווח קצר הרבה כסף לכיס אבל במקביל משריש בראש של בעלי העסקים מיינדסט דפוק והיא שהדרך להניע לקוח לרכוש משהו זה להוריד מחיר!

עברו הרבה שנים מאז.

(אגב מה שצריך לעניין בעל עסק זה לא כמה יחידות נמכרות אלא כמה רווח נשאר בכיס בסוף היום וכשחותכים ב70-80% מחירים אני לא בטוח שזה מאוד משתלם, אבל זה לא לעכשיו)
זו טעות איומה שבמקומות אחרים אבחנתי אותה כמחלה בשם ״רמי-לוי-זציה״.
 
המחלה הזו שתוקפת בעלי עסקים מעודדת אותם להתחרות על מחיר של המוצרים. והבעיה הקשה שלה היא שהיא שאף פעם אי אפשר לנצח באמת את המלחמה הזו.
 
רמי לוי יכול להיות אחד בענף והוא יכול לשרוד שם בתנאים מאוד מסויימים.
 
הוא חי שם על זמן שאול כי תמיד יכול לבוא מישהו ולהוריד בחצי שקל את המחיר ואז הוא כבר לו הכי זול.
הבעיה נוספות שהוא פונה לקהל צרכנים מוטה מחיר נמוך שקשה מאוד להתחרות עליו.
 
כתוצאה מזה בעלי עסקים מתחרים על מחיר בלבד במקום להתחרות על ערך של השירות והמוצר. כשמתחרים על מחיר, מורידים איכות, מזמינים מניפולציות שונות, חריגה מנהלים ועוד ועוד ובדרך עקיפה היצרן, הספק ובעל העסק מפתח יחס של בוז כלפי הלקוח ורואה בו ״ארנק מהלך״ בלבד
שצריך לסחוט אותו עד תום שתשמש וזרוק.
 
כשמתחרים על ערך של שירות או מוצר, מתחרים על המקום שמקדם את הצרכן, את ענף ואת העולם בכלל.
אתה רוצה לתת ללקוח לקנות מוצר יותר יקר ושיקבל את ערך שהוא רוצה ומשתוקק אליו באמת
כשמתחרים על ערך ומעלים מחירים יש מקום לכולם להרוויח יותר כי אין גבול לערך ולמחיר הגבוה שאפשר לעלות פתאום המון בעלי עסקים יכולים לפרוח,פתאום הצרכנים מקבלים איכות, ערך, תמורה הולמת וכד.
 
אז בלאק פראדיי דופק את המוח של בעלי עסקים כי הוא מקבע בהם את הפרדיגמה הלא נכונה שיכולה גם להרוס אותם אני מאמן הרבה שנים בעלי עסקים ומנהל בעצמי את עסקי לפי העיקרון הזה
הנה הנוסחה כאן לשימושכם:
 
  • להכיר היטב את הרצונות והצרכים של הלקוח
  • להבין לעומק מה הוא באמת רוצה
  • לבנות לו שירות/מוצר שמספק לו את הערך הזה
  • לוודא שהוא באמת מקבל את מה שהוא רוצה ומרוצה
  • לגבות על זה יותר כסף
  • לשפר עוד ועוד ולייקר עוד ועוד
 
זו הדרך העסקית הנכונה לבעלי עסקים בוודאי לבעלי עסקים קטנים כי מגיע ללקוח לקבל שירות איכותי שמספק אותו ומגיע לבעל העסק היזם להרוויח הרבה מאוד כדי שיהיה לו אנרגיה ומוטיבציה לשפר עוד ועוד את השירותים והמוצרים שלו ובכך לעשות את העולם טוב יותר.
 
 
 

המחלה הזו שתוקפת בעלי עסקים מעודדת אותם להתחרות על מחיר של המוצרים. והבעיה הקשה שלה היא שהיא שאף פעם אי אפשר לנצח באמת את המלחמה הזו.

עם מי בא לך לשתף את הפוסט?

Facebook
Twitter
LinkedIn
Email
WhatsApp
Print

לקביעת פגישה אישית איתי

פרימיום

אולי יעניין אותך לקרוא גם

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש"ח לחודש

סטודנט בן 26 שמרוויח 101,000 ש”ח לחודש

חבריו הסטודנטים רצים בין עבודות סטודנטיאליות מזדמנות מלצרות בבית קפה, עבודת שמירה או שליחויות. חבריו מגרדים כמה אלפי ש”ח בודדים בחודש ומתקמצנים לקונות הפוך בכוס

קרא עוד»